Database verrijken via een callcenter
Veel bedrijven beschikken over klantengegevens maar deze zijn in veel gevallen niet geschikt of bevatten te weinig details. Op dat moment kan je via een callcenter aan verrijking van je database doen.
Wat is verrijking van een database
Database verrijking van voor zowel B2B als B2C uitgevoerd worden. Als een bedrijf beschikt over klantengegevens is dit meestal in functie van een verkoop verkregen. Als deze klantengegevens echter ook voor marketingdoeleinden dienen gebruikt te worden, ontbreken veel gegevens of details. Deze details aanvullen is je database verrijken.
De meest voorkomende gegevens die ontbreken zijn:
- adres;
- e-mailadres;
- aantal gezinsleden;
- interessegebieden;
- telefoonnummer;
- naam en functie contactpersoon;
- …
Waarom je database laten verrijken door een callcenter
Een callcenter is gewoon om personen op te bellen en de telemarketeers weten hoe ze snel een vriendelijk extra gegevens kunnen verkrijgen van personen. Ook is het niet steeds mogelijk om je verkoop- of marketingafdeling in te zetten om volledige dagen te bellen.
Eénmalig of maandelijks aanvullen
Sommige bedrijven laten een database verrijken door een callcenter wanneer ze op een beurs stonden of een grote marketingactie plannen. Dit gebeurt dan eenmalig.
Anderzijds kan je ook een callcenter inschakelen om maandelijks je database te verrijken. Hier worden dan enkel de nieuwe klanten opgebeld en aangevuld. Database verrijken kan een onderdeel zijn van database cleaning.