Het callcenter of contactcenter staat in voor het opschonen en verrijken van databases en klantenbestanden.
Telefonische enquetes & marktonderzoek
Als je een nieuw product of dienst op de markt brengt of je wenst te weten of er nog voldoende vraag is naar je producten, kan je een marktonderzoek doen. Ook enquêtes kunnen veel informatie brengen. De goedkoopste en eenvoudigste manier om een telefonische enquête of marktonderzoek te doen is via een contactcenter of callcenter.
Databaseverrijking
Veel bedrijven beschikken over klantengegevens maar deze zijn in veel gevallen niet geschikt of bevatten te weinig details. Op dat moment kan je via een callcenter aan verrijking van je database doen.
Database up-to-date houden
Een goede database is het uitgangspunt voor je verkoop. Als je database niet meer up-to-date is of verkeerde gegevens bevat, zullen je verkoopinspanningen daar onder lijden.
Zakelijke adressen en gegevens kopen
De basis van een goede telefonische actie is het telefoonnummer dat je hanteert. Als je slechte of onvolledige gegevens van je potentiële klant hebt, zal dit snel negatief reflecteren tijdens de telefoongesprekken in het callcenter.
Particuliere adressen en gegevens kopen
Het aankopen van privéadressen of privé telefoonnummers is een delicaat gegeven maar als je het als bedrijf goed aanpak is het een ware bron van inkomsten. In dit artikel enkele praktische tips over de aankoop van telefoonnummers van particulieren.