Mystery calling zat een tijdje in het verdomhoekje omwille van het gebruik tegen discriminatie op de werkvloer. Dat mystery calling echter veel meer is dan werknemers testen tonen we je graag aan. Het kan je geld besparen en de verkoop doen toenemen.
Wat is mystery calling?
Bij Mystery calling wordt telefonisch onderzoek gedaan naar de ervaring van personen die bellen naar je bedrijf. Dit kan om verschillende redenen zijn zoals:
- klachtenafhandeling;
- follow-up van leads;
- verkoopdossiers;
- dienstenondersteuning;
- interne calls; ( naar bvb de personeelsdienst )
Mystery calling wordt vooral gebruikt om objectieve cijfers te krijgen van de telefonische ondersteuning van een bedrijf. Er wordt al eens gezegd dat de telefonische bereikbaarheid van bedrijven niet goed is. Via mystery calling kom je te weten of dit ook voor jouw bedrijf het geval is.
Voor er gestart wordt met mystery calling zal een callcenter samen met jou een plan opstellen. Dit plan omvat:
- hoeveel zal men bellen?
- op welke dagen en tijden belt men?
- welke vragen stelt men?
- telefoneren met problemen ( klachtenopvolging )
Ook worden er profielen opgesteld: belt men als klant, leverancier of werknemer?
Bespaar geld met mystery calling
Ook al brengt mystery calling niet direct geld in het laatje voor jouw bedrijf, je kan er aardig wat geld mee uitsparen.
In de eerste plaats door de cijfers en statistieken van de mystery calling te gebruiken om de telefonische ondersteuning te verbeteren. Zo kan je eventuele wachttijden verkorten en in sommige gevallen ervoor zorgen dat bepaalde telefoongesprekken vervallen. Op dat moment komen er werkuren vrij waardoor je het personeel:
- ergens anders kan inschakelen;
- meerdere taken doorschuiven naar de supportafdeling;
- de supportafdeling kan afslanken;
In sommige gevallen kan je er voor opteren om de volledige support uit te besteden aan een callcenter als dit financieel interessant is.
Krik je verkoop op met mystery calling
Een verkoop gebeurt in veel gevallen niet in één keer. Tijdens het aankoopproces kan het zijn dat een klant telefonisch contact opneemt met je bedrijf. Bij een slechte opvolging van dit telefoongesprek kan een verkoop verloren gaan. Via mystery calling kan je de kwaliteit van je telefonische ondersteuning testen en optimaliseren en vragen beantwoorden zoals:
- wordt de juiste informatie gegeven aan de klant?
- is men klantvriendelijk?
- correcte opvolging voor de klanten?
- zijn er lange wachttijden?
- is de technische ondersteuning aanwezig?
- verloopt het doorsturen naar andere afdeling vlot?
Gratis offerte
Een callcenter inschakelen voor mystery bellen? Klik hier voor een vrijblijvend offerte en intake gesprek.