Waar veel bedrijven falen is op het juiste moment bereikbaar zijn voor hun klanten of leveranciers. Een callcenter of contact center lost dit ‘permanentie’ probleem goedkoop en betrouwbaar op.
Waarom een 24/7 permanentie voorzien?
Veel bedrijven doen zaken tijdens de kantooruren maar hun klanten of leveranciers doen dit niet. Op dat moment ontstaat er een leegte waar het bedrijf niet telefonisch bereikbaar is. Om deze bereikbaarheid op te trekken , kan je kiezen voor een 24/7 permanentie of zelfs voor een hotline.
Velen denken ook dat een permanentie enkel voor klanten is maar dit is niet waar. Je kan deze permanentie ook gebruiken voor je eigen personeel en leveranciers. Enkele voorbeelden zijn:
- vroege of late leveringen;
- tussentijdse vragen van leveranciers;
- personeel dat buiten de standaard uren het bedrijf wenst te betreden of verlaten; (toegangscontrole)
- inbraakcentrale; (beheer van het detectiesysteem – brand of braak)
- …
Maar laten we eerlijk zijn: een permanentie voor klanten brengt de meeste voordelen mee omdat het de omzet en klanttevredenheid verhoogt. Het spreekt voor zich dat je beiden kan combineren zonder grote meerkost. Flexibiliteit op de werkvloer verhoogt ook de omzet.
Een permanentie via contact center
Een eigen permanentie voorzien is enkel rendabel als er veel en moeilijk vragen binnenkomen via de helpdesk, support of klantendienst. Voor alle andere ondersteunende diensten zal een eigen permanentie moeilijk rendabel en kwalitatief te maken zijn omwille van:
- pieken opvangen;
- meerdere shiften inschakelen;
- personeelsbeheer; ( vakantie, ziekte, personeelsverloop, … )
Een contact center kan haar personeel flexibel inzetten en door hun specialisatie kan ze perfect inspelen op de personeelsmarkt.
Ook zal je als bedrijf een veel beter overzicht krijgen van de kosten en baten van deze permanentie dankzij de speciale software dat callcenters en contact centers gebruiken. Eén verantwoordelijke aanduiden volstaat om een permanentie op te starten via een contact center. Beginnen doe je met verschillende offertes aan te vragen bij contact centers.