Als je als bedrijf een event organiseert kruipt daar veel tijd en geld in. Je wenst dus ten zeerste dat er zo veel mogelijk genodigden instemmen om te komen. Dit kan je bewerkstelligen door ze op te laten bellen door een callcenter. Zelf afwezigen op je event zullen deze telefonische uitnodiging door een callcenter op prijs stellen
Personen telefonisch uitnodigen voor zakelijke events
Als een bedrijf een bedrijfsfeestje of opendeurdag organiseert dan wordt dit tot in de puntjes voorbereidt. Voor zulke events worden zelfs gepersonaliseerde uitnodigingen geprint. Ook digitaal worden de nodige inspanningen geleverd: mail en sociale media worden ingezet.
Probleem is echter dat 80% van de genodigden een drukke agenda hebben en je uitnodiging later zullen behandelen en dus veelal vergeten. Zo krijg je dus:
- veel late inzendingen;
- afzeggingen door dubbele boekingen;
- vergeten;
Door een callcenter in te zetten verhoog je de respons.
Callcenter zorgt voor meer opkomst
Je zal al snel enkele tientallen en soms enkele honderden euro’s uitgeven per persoon als je een speciaal event organiseert. Elke persoon die niet komt, kost je dus geld. Ook bestaat de kans dat je omzet verliest omdat de afwezige personen minder of geen extra aankopen doen.
Door meer aanwezigen krijgt je event tevens een groter m’as-tu-vu-gehalte. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf scoort op imago vlak en dat volgende events en inspanningen meer bijval zullen kennen.
Een callcenter kan je dan inzetten om zeker van te zijn dat de genodigden komen of op zijn minst dat je weet dat ze niet komen. Het laat je zo vrij om eventueel de plaatsen te herschikken of andere zakelijke connecties uit te nodigen.
Je kan een callcenter op drie manieren inzetten voor de uitnodigingen van je event:
- volledige opvolging van de uitnodigingen;
- enkel de belangrijkste contacten opvolgen;
- enkel de personen contacteren die niet reageerden;
Bij de eerste twee mogelijkheden zorgt een callcenter ervoor dat je uitnodigingen niet ongezien voorbij glijden en dat je weet wie komt en wie niet. Zo kan een callcenter de genodigden eerst bellen en zeggen dat ze uitgenodigd zijn en dat een mail mogen verwachten deze week. Ze kunnen ook bellen na de eerste uitnodiging en vragen naar bevestiging en eventuele interesse.
Als laatste kan je een callcenter ook inzetten om enkel deze contacten te bellen waar je nog geen antwoord van ontving.
Zelfs al kan de klant of andere zakelijke connectie niet komen, hij of zij zal het zeker op prijs stellen dat je een professionele opvolging doet. Ook is er dan sowieso een positief contact geweest met je bedrijf. Hierdoor komt je product of dienst weer top of mind en genereert meer omzet.