Onderstaand kan je alle diensten van een telefonische klantenservice, telefonische helpdesk of contact center terugvinden.
Telefonische permanentie
Waar veel bedrijven falen is op het juiste moment bereikbaar zijn voor hun klanten of leveranciers. Een callcenter of contact center lost dit ‘permanentie’ probleem goedkoop en betrouwbaar op.
Telefonische helpdesk
We mogen best zeggen dat klanten en potentiële klanten tegenwoordig een continue ondersteuning wensen. Dit zijn jouw klanten ook gewoon bij andere bedrijven, je concurenten en op het internet. Hoe biedt je als bedrijf een hotline of een telefonische helpdesk aan binnen je klantendienst? Je kan rekenen op een contact center of callcenter
Inbound callcenter
Schoenmaker blijf bij uw leest is een bekend spreekwoord en geld ook voor zakelijk telefoonverkeer. Zeker als je als bedrijf geen permanentie kan voorzien of geen vaste medewerkers hebt die de telefoon kunnen bemannen. Zo werkt een callcenter of contact center voor onthaal en inbound telefoongesprekken.
Webcare
Sociale media is overal en als mensen vragen of opmerkingen hebben over je bedrijf moet je deze actief behandelen. Deze communicatie op sociale media noemt men webcare. Het telefonische onderdeel van webcare kan je perfect uitbesteden aan een contact center.
Crisis management
Als je bedrijf in het oog van de storm terecht komt, is het handig dat je reeds samenwerkt met een contact center om deze storm te managen een vlekkeloos door te komen. Heb je nog geen samenwerking met een contact center op dat moment? Kies dan voor een contact center met de nodige ervaring in crisis management.
Telefonische uitnodiging
Als je als bedrijf een event organiseert kruipt daar veel tijd en geld in. Je wenst dus ten zeerste dat er zo veel mogelijk genodigden instemmen om te komen. Dit kan je bewerkstelligen door ze op te laten bellen door een callcenter. Zelf afwezigen op je event zullen deze telefonische uitnodiging door een callcenter op prijs stellen.
Betalingsherinneringen
Niets zo schadelijk voor een bedrijf als onbetaalde facturen. De opvolging van betaalherinneringen is een hels karwij. Het is ook soms moeilijk als klein bedrijf om rechtstreeks contact op te nemen met je klant met de vraag om direct te betalen omdat de vervaldatum van je factuur gepasseerd is.
Incassodienst
Betalen je klanten niet tijdig of merk je dat verschillende facturen ondanks al je inspanningen gewoon onbetaald blijven? Dan moet je zeker aan incasso doen. Probleem is dat niet elk bedrijf dit zelf kan of wil doen en dus kan je een callcenter inschakelen om incasso telefonie te doen namens je bedrijf.