Indien je denkt dat een callcenter een oplossing kan zijn voor uw bedrijf, ontdek er dan de voor- en nadelen van.
Voordeel callcenter
- Een callcenter kan een grote hoeveelheid inbound en outbound telefoongesprekken aan.
- Een callcenter beschikt over de nodige know-how welke telefoondienst en welke sales funnels het beste werken.
- Een callcenter is ook mee met de nieuwste technologie op het gebied van marketing automation, software en rapportage.
- Door uw telefonie ( telesales, helpdesk,… ) uit te besteden aan een callcenter kan jouw personeel zich concentreren op haar kernactiviteiten.
- Callcenters beschikken over callscripts die effectief werken waardoor ze met minder tijd meer leads genereren.
- Meestal is een callcenter goedkoper dan alles in huis op te zetten.
- Snelheid van communicatie. Een callcenter beschikt over alle toeters en bellen als het op telefonie en online communicatiediensten gaat. Ze kunnen zeer snel gesprekken doorschakelen of de vraag van een klant beantwoorden.
Nadeel callcenter
- Medewerkers van een callcenter hebben toegang tot jouw gegevens ( vraag na bij het callcenter hoe uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld volgend de GDPR ).
- Meestal zijn de leads die je zelf of met medewerkers van je bedrijf verzamelt van iets betere kwaliteit.
- Soms is het moeilijk om de bedrijfscultuur van uw bedrijf te communiceren aan het callcenter waardoor alles wat onpersoonlijk kan overkomen bij bestaande en nieuwe klanten.
- Maakt u gebruik van een offshore callcenter of een callcenter in het buitenland, dan kan de taal en communicatie een probleem vormen. Ook de wetgeving kan per land verschillend zijn.